På forskellige steder hvor jeg overvejer at placerer bannere “praler” de med så og så mange besøgende og visninger…
På forskellige steder hvor jeg overvejer at placerer bannere “praler” de med så og så mange besøgende og visninger pr. dag.
Hvor kan man generelt se statistikker som understøtter udtalelserne.
urlspion og FDIM her i DK har jeg set på, men giver de et reelt indblik og er der andre steder som giver dybere informationer?
Husk at mange af dem kan eks have for a hvor der laves mange visninger aka eks jubii
hvorfor prøver du ikke at få leads via netværk ala partner-ads.com
her betaler du så kun pr lead
Ja det er jo også en oplagt mulighed
Tænker også at der må være meget bedre måder end bannerannoncer.
Men for at svare på dit spørgsmål, så tror jeg ikke der findes nogen pålidelige kilder andet en siden selv. Hvis du kunne få adgang til deres Analytics, men det er nok tvivlsomt.
Må jeg spørge hvad det er du prøver at sælge?
Det er lagerudstyr. Vi er i forvejen synlige på de forskellige branche portaler og de kører med deres egne bannerproduktioner.
Hvad med at lave en aftale med et sted som http://www.industribasen.dk/ – Uden at vide mere om din forretning, så kunne det lyde oplagt.
Den ser jeg lige på. Tak Mikael Rieck
@Ruben– Hvis sitesne er tilmeldt Googles DoubleClick-netværk kan du se estimater på antal impressions per uge i Display-menuen.
Men du skal vel kun betale for de visninger, du reelt får, ikke hvor mange visninger site-ejeren angiver?
Hvis du har stor volumen, kunne du overveje at tracke visninger, kliks og konverteringer med fx AdForm eller DFA (DoubleClick for Advertisers).
Alternativt finde et (medie-)bureau, der kan hjælpe dig med opgaven.
En anden fordel ved at køre via DoubleClick er, at du kun betaler for kliks (CPC-afregning). Antallet af større danske sites, der bruger DoubleClick som fall-back (når de ikke kan få solgt placement-pakker) er ret stort.
Det er jo altid svært at sige om man kan få noget ud af bannerannoncering inden man går i gang.
Den rigtige måde at gribe det an på online området, er at køre fuld sporing/konverteringssporing på både indgående opkald og henvendelser på mail.
Her prøver man kort mange forskellige kanaler og finder frem til den som giver flest konverteringer til den bedste pris.
Mine erfaringer tyder altid på mest for pengene med seo og Google adwords.
Kender man prisen på konverteringerne og hvorfra de kommer er det altid let at afgøre om det er en sund forretning:-)
Uhh, blev lidt langt;-) god fredag aften