Sidder og roder med et koncept for en kostvejleder/diætist, hvordan tænker i det er bedst at brande sig ..?
Originally shared by jonas j
Sidder og roder med et koncept for en kostvejleder/diætist, hvordan tænker i det er bedst at brande sig ..?
1) Finde et smart domænenavn hvor der måske indgår nogle søgeord, diætisten, kostvejlederen eller andet.
2) brande sig på kostvejlederens navn.
Jeg er faktisk mest til løsning 2 men hvad mener i SEO “nørder”
Vil sige det kommer an på kostvejlederens navn. Hedder hun Birthe Olsen eller tilsvarende, så ville jeg finde et navn ud fra det, hun hjælper folk med.
I denne forbindelse vil jeg bruge navnet og altså brande person-navnet. På den måde sender man det signal at man er ekspert og at man som rådgiver giver sin viden videre. I min bog er der meget få person navne man ikke kan/bør brande.
Derefter er det bare om at komme i gang med arbejdet – blogging osv … og tænke SEO ind i alt
Man kunne måske også overveje Frank Hellerup Madsen’s strategi, hvor han kaldte sig Den Synlige Mand. Eller man kunne opfinde en “ny titel”, ligesom Joan Ørting med sexolog. Begge dele er så mere PR/branding strategi end det er SEO taktik.
Hvad siger du Lise Bjerregaard Nielsen – kan din krøllede hjerne komme op med et godt navn/ny titel til en kostvejleder/diætist?
Enig med Claus Birch og jo mere unikt navn jo bedre.
Ha ha, Mads Gorm Larsen jeg ville jo bare score domænet fodermesteren.dk eller fodermester.dk og så tage den dérfra – måske er det ikke lige mig, vi skal have fat i… 😀
Som altid med den grønne hat Lise Bjerregaard Nielsen på, og så er webadressen endda ledig:) Hvad med gourmetdiætisten, fussionsdiætisten, neurodiætisten eller noget i den stil?
Gode bud 🙂
Det handler om at få hjælp til, og viden om, hvad man spiser. Jeg byder ind med:
http://www.klogmad.dk
Enig i at det er langt bedre at brande personen i den branche… Det er en mere langsigtet løsning, men klart den bedste 🙂