Jeg har en kunde der har et site i tre sprog. Hvert sprog kører på selvstændigt domæne (.dk, .de. com). Men de kører samme analytics ejendom på alle tre sider.

Dem der har ansvaret for sitet i dag aner ikke hvorfor det er sat sådan op og jeg kan ikke se hvilken fordel det skulle give.

Er den korrekte måde ikke at køre en selvstændig ejendom pr. sprog/domæne, eller har jeg overset noget?

Hi, I’m Lars Skjoldby

4 Comments

  1. Jo, det er absolut det mest normale at køre forskellige sprogversioner som forskellige ejendomme.

    Jeg har dog set eksempler på, at dele af koden blev genbrugt på tværs, så når man rettede i én template, slog det igennem på de andre sprogversioner. Det betød så, at GA i de tilfælde også var den samme.

    I et sådant tilfælde, kan man bruge visninger og filtre som en workaround. Filtrer på landekoden for hostname og split så dataene ud på forskellige visninger. På den måde kan du have en dk-visning, en com-visning og en de-visning. 

  2. Jo, det er absolut det mest normale at køre forskellige sprogversioner som forskellige ejendomme.

    Jeg har dog set eksempler på, at dele af koden blev genbrugt på tværs, så når man rettede i én template, slog det igennem på de andre sprogversioner. Det betød så, at GA i de tilfælde også var den samme.

    I et sådant tilfælde, kan man bruge visninger og filtre som en workaround. Filtrer på landekoden for hostname og split så dataene ud på forskellige visninger. På den måde kan du have en dk-visning, en com-visning og en de-visning. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *