Tror du på Instagram i DK til markedsføring?

For lige at tage et par eksempler – Folkekirkens Nødhjælp bliver fulgt af 1669 på Instagram og de har 86.000 likes på Facebook. WWF har f.eks. 1.6 mill på Facebook og 8.100 på Instagram. Begge har god og høj interaktion på deres opdateringer både på Facebook og Instagram, og det ser ud til at der er lavet et godt stykke arbejde. 

Men kan det svare sig for en lille mindre spiller, eller bør de holde fokus på f.eks. Facebook / Adwords?

Nogen bud – gode argumenter i den ene eller anden retning? 

Hi, I’m Mads Gorm Larsen

3 Comments

  1. Forrester studied 2,500 brand posts on Facebook, Twitter and Instagram and found that Instagram posts had 58 times more engagement per follower than Facebook and 120 times more engagement per follower than Twitter.

    Jeg er vild med instragram! Vi har netop startet en marketingsblog med tilhørende sociale communities. Vi er i et opstartsforløb, men det er tydelig for os, at instagram giver mere aktivitet og respons. Godt hjulpet af hashtag tingen og kutymen med at @ andre, som man gerne ser ens post.

    Personligt har jeg også flyttet mig mere over til at være instagrammers end facebooker det seneste år. Jeg er ved at blive glad for google+ og sådan tror jeg at vi er mange der flytter os rundt til de medier der giver mening afhængig af hvilken branche og interesser vi har. Derfor – instagram er næppe god for alle.

  2. Instagram er afhængigt af målgruppe, brand mm. helt klart værd at bruge tid på. Men det skal som alt andet tænkes rigtigt igennem.

    Har oplevet et par eksempler hvor (kendte) brands har dummet sig og måske mere tænkt “vi skal ha Instagram, hashtags og en masse likes!” end hvad de ville opnå med kampagnen.

    Ét (ud mange) godt argument er, at det er designet og udviklet til Mobilen som stormer frem – man kunne måske sige at den allerede har overhalet desktop 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *