Vi har flere Google+ sider for forskellige brands, og pt. er det sat op sådan, at forskellige personer står som ejer af de sider.

Det er ikke særligt optimalt ifht. at der jo af og til er udskiftning i personale, så jeg vil rigtigt gerne høre, hvordan I har andre løst lignende?

Vi kan ikke umiddelbart finde en anden løsning end at oprette en “fake” passiv G+ profil, som kan stå som ejer af de forskellige brands G+ sider.

Det slår mig dog ikke som den optimale løsning, så er der andre forslag?

Det kan selvfølgelig være, at der overhovedet ikke er et problem i at oprette fake profiler mere, så længe den opfører sig ordentlig, nu hvor G har åbnet for muligheden for at bruge andre navne end ens eget.

Hi, I’m Morten Madsen

3 Comments

  1. Ejeren skal efter min mening være den reelle ejer. Det vil sige ejeren af firmaet eller direktøren. På den måde risikere virksomheden ikke problemer ved personale skift. Er du et bureau ville jeg foretrække det samme. Lad kunden eje siden og du er admin.

    I større organisationer kunne man godt vælge en specifik konto til ejerskab, men man står med samme problemer hvis nogen med koden til den konto vil lave problemer.

  2. Bed virksomheden oprette en generisk mail eks. googleplus @ virksomhed.dk og gør det samme for din egen virksomhed. De to mailadresser kan så være knyttet til hver Google+ side og vil altid kunne tilgås. De enkelte personer, der så skal poste til siderne kan så efterfølgende tilføjes/udskiftes efterhånden som det bliver nødvendigt.

  3. Tak for svar Claus Pedersen  & Rasmus Himmelstrup 

    Det er dog internt i virksomheden og ikke et bureau – som det er pt. er det lidt rodet, så løsningen bliver nok enten at oprette en dedikeret profil til at være “ejer”. Det er et Ltd, så ejeren af firmaet er ikke en enkelt 🙂

    Og så vidt jeg ved, skal der være en G+ profil som ejer af pages, ikke?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *