Jeg har problemer med gamle tak-for-købet-sider, der bliver vist flere gange og dermed kører GA e-commerce scriptet flere gange på gamle ordre.

Min formodning er, at vores brugere gemmer siden og bruger den som indgang til sitet. Det kunne ligne dem 😉

Andre med samme problem og en god løsning?

Hi, I’m Camilla Wiingaard

24 Comments

  1. En god forklaring på problemet her:

    http://www.quora.com/E-Commerce/Why-would-Google-Analytics-report-a-higher-number-of-transactions-in-the-Ecommerce-Overview-than-in-the-Transactions-report

    Jeg vil anbefale at du får fat i din frontend-udvikler, og får ham til at hacke lidt ekstra javascript sammen til eCommerce tracking koden. 

    Før eCom tracking koden bliver kørt, så check for om en cookie X indeholdende transaction ID’et er sat. Hvis ikke, så kør eCom trackingen og sæt cookie X til transaction ID’et.

  2. En god forklaring på problemet her:

    http://www.quora.com/E-Commerce/Why-would-Google-Analytics-report-a-higher-number-of-transactions-in-the-Ecommerce-Overview-than-in-the-Transactions-report

    Jeg vil anbefale at du får fat i din frontend-udvikler, og får ham til at hacke lidt ekstra javascript sammen til eCommerce tracking koden. 

    Før eCom tracking koden bliver kørt, så check for om en cookie X indeholdende transaction ID’et er sat. Hvis ikke, så kør eCom trackingen og sæt cookie X til transaction ID’et.

  3. Vi har desuden udbygget det med en side i administrationen, hvor vi kan se om der er gennemført nogle ordre som ikke er indsendt til Google, hvis brugeren har blokeret for JavaScript eller noget andet tosset… Og så kan vi manuelt indsende dem til Google, så tallene i Google Analytics altid stemmer 100% overens med shopsystemet…

  4. Vi har desuden udbygget det med en side i administrationen, hvor vi kan se om der er gennemført nogle ordre som ikke er indsendt til Google, hvis brugeren har blokeret for JavaScript eller noget andet tosset… Og så kan vi manuelt indsende dem til Google, så tallene i Google Analytics altid stemmer 100% overens med shopsystemet…

  5. Et hurtigt workaround er, hvis du i GA lave et segment som består af alle brugere, der ikke har kvitteringssiden som ankomstside. Dette segment bliver mere retvisende i forhold til reelle køb, hvad angår problematikken med at kunne bookmarke kvitteringssiden.

  6. Et hurtigt workaround er, hvis du i GA lave et segment som består af alle brugere, der ikke har kvitteringssiden som ankomstside. Dette segment bliver mere retvisende i forhold til reelle køb, hvad angår problematikken med at kunne bookmarke kvitteringssiden.

  7. Hvis du tænker på dette “Therefore, if the transaction is a duplicate of an existing transaction for that session, the old transaction values are over-written with the new transaction values.” så vil jeg tro at det blot er værdierne i _addTrans() der bliver overskrevet, hvis den bliver kaldt to gange i samme session. Men derfor kan du sagtens sende den samme _addTrans() flere gange med _trackTrans() i samme session. Også selvom værdierne er ens alle gangene.

    Google kunne egentlig godt lade være med at tracke det samme transaktionsId flere gange, men jeg tror det er lavet sådan fordi nogle systemet måske ikke laver unikke transaktionsId’er til hver ordre.

  8. Hvis du tænker på dette “Therefore, if the transaction is a duplicate of an existing transaction for that session, the old transaction values are over-written with the new transaction values.” så vil jeg tro at det blot er værdierne i _addTrans() der bliver overskrevet, hvis den bliver kaldt to gange i samme session. Men derfor kan du sagtens sende den samme _addTrans() flere gange med _trackTrans() i samme session. Også selvom værdierne er ens alle gangene.

    Google kunne egentlig godt lade være med at tracke det samme transaktionsId flere gange, men jeg tror det er lavet sådan fordi nogle systemet måske ikke laver unikke transaktionsId’er til hver ordre.

Leave a Reply to Camilla Wiingaard Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *