Jeg er rendt ind i et tracking problem med Universal Analytics, som jeg simpelthen ikke kan regne ud.
Jeg er rendt ind i et tracking problem med Universal Analytics, som jeg simpelthen ikke kan regne ud.
Når jeg propper utm_source/utm_medium/utm_campaign tracking parametre på landing page URL’er, så bliver de simpelthen ikke samlet op ovre i Analytics. Det ser ud som om at trafikken bliver sporet som Direct.
Der er ingen redirects involveret, jeg har tripple-checket det med Live HTTP Headers plugin’et.
I den “gamle” Analytics kunne man debugge det ved at kigge lidt på det efterfølgende request til _utm.gif tracking pixelen, samt hvilke parametre der blev sendt til denne. Men kan det passe at den metode ikke bliver brugt i Universal?
Andre tips til at debugge på det? Eller hints til, hvad pokker der går galt?
Prøv at stikke os et eksempel.
Kan det ikke tænkes din kampagnesporing er gal?
Prøv at stikke os et eksempel.
Kan det ikke tænkes din kampagnesporing er gal?
Oh FFS, klassisk fejl: Jeg havde glemt at vores lokale IP er filtreret fra i Analytics… Laver lige dummeslag på mig selv her 😛
Oh FFS, klassisk fejl: Jeg havde glemt at vores lokale IP er filtreret fra i Analytics… Laver lige dummeslag på mig selv her 😛
Jeg opsætter altid en “RAW” visning, som er helt ren uden filtre. Den er god at bruge til test.
Jeg opsætter altid en “RAW” visning, som er helt ren uden filtre. Den er god at bruge til test.
et raw eksempel + en visning hvor du kan har din egen trafik med kan anbefales 🙂
et raw eksempel + en visning hvor du kan har din egen trafik med kan anbefales 🙂