Nu ved jeg af erfaring  – har fået tildelt virtuel olfert – at det ville være super dårlig stil af Mads Gorm…

Nu ved jeg af erfaring  – har fået tildelt virtuel olfert – at det ville være super dårlig stil af Mads Gorm Larsen selv at dele dette indlæg her i gruppen. Derfor gør jeg det! Mads har nemli’ taget de kritiske briller på og rettet sit skarpe blik mod genren og “værktøjet” Content Marketing. Han er manden, der godt tør råbe: “Jamen, de har jo ikke noget tøj på!” Læs med! Mads’ pointer er meget velovervejede…    

#contentmarketing   #content   #gammelvinpånyeflasker  

http://markedsforing.dk/artikler/kampagner/er-content-ikke-bare-hype?utm_source=apsis&utm_medium=email

14 thoughts on “Nu ved jeg af erfaring  – har fået tildelt virtuel olfert – at det ville være super dårlig stil af Mads Gorm…

  1. Ja, jeg kunne lige så godt sælge varmluftballoner…. Især nu hvor min bog er taget som gidsel for et helt begreb.

    Problemet er ikke content marketing, for det virker fint hos de virksomheder, der forstår det. Problemet er at reklamebranchen, seo-branchen social-media-branchen og de traditionelle medier bruger begrebet i flæng og putter content marketing på etiketten på eksisterende ydelser. DET skaber hype.

    Uddyber snarest i et blog indlæg.

  2. Dejligt, Joakim Ditlev. Jeg glæder mig til at læse med og følge dine synspunkter som ballonskipper ;o) For ja – der er blevet skabt en masse hype – og Content Marketing er blevet det begreb – buzz word – som misbrugs i flæng og som får stoppet et væld af uberettigede markedsføringsydelser ned i halsen.

    Nåårh ja. Og når du så har været så flabet at udgive en bog om CM – ja, så står du jo først på øretævernes holdeplads, når der uddeles kritisk feedback. MEN jeg bemærker også, at bogen får rigtig mange rosende ord med på vejen :o)

  3. Og en virksomhed ved samme navn… Så det er ikke helt ligegyldigt om folk fejlagtigt kalder deres reklamefilm eller tegneseriestribe for content marketing. Ironisk går meget af den feedback vi får på bogen på, at den afmystificerer begrebet…

    Og tak for nuancerne 🙂

  4. Mange tusind tak for de pæne ord Line Hornslet Falcke. Jeg har stadig dårlig samvittighed over den virtuelle olfert:-)

    Som et PS vil jeg tilføje, at det at tage en debat med Joakim Ditlev og Signe Damgaard Jepsen, det er også et udtryk for respekt for, at deres bog har et indhold, som det er værd at debattere. Ser frem til dit blogindlæg Joakim:-)

  5. Joakim Ditlev – når nu vi er ved det, hvordan definerer du så selv CM? Hvad er CM i din optik og hvordan kan det bruges? Jeg ved godt, jeg bare kan læse det i din bog, MEN måske andre gerne vil have din definition? Og hvis du har tid til at svare, vil jeg gerne citere dig i mit eget kommende indlæg… Hvis jeg må? 🙂

  6. Psh. Siden er ikke mobiloptimeret!?

    Mads Gorm Larsen​ jeg husker godt den virtuelle olfert, du gav Line Hornslet Falcke​ i sin tid, den var helt på sin plads, og Line tog sin straf med oprejst pande og lærte af sin fejl. Kom ikke og sig, at negativ forstærkning ikke har langtidseffekt i en opdragelsessituation! 😀

    Joakim Ditlev​ jeg glæder mig til at se dit indlæg. Det er en fornøjelse at se marketingnørder i fuld territorialadfærd.

    Lidt ligesom at være vidner til cichlideentusiasternes klassiske kamp: Tanganyikacichlider vs. Malawicichlider

    http://blogs.mydevstaging.com/blogs/dadabase/files/2014/04/jLZz4Na.gif

  7. Det er ret pinligt, at mobiloptimering stadig ikke virker for Huset Markedsføring – men her er linket til mobiloptimeret version: http://m.markedsforing.dk/readnews.jsp?id=278339

    Jeg er stadig ikke helt sikker på, at det var en god idé med unselvfed reglen. Der var et par stykker, som blev mobsede og smak med døren. Men heldigvis var der også dem, der som Line Hornslet Falcke, var med på at prøve konceptet af:-)

    Så fik jeg lige googlet Cichlid – det er akvariefisk 🙂 Hvilken type er du til Lise Bjerregaard Nielsen? 

  8. Mads Gorm Larsen​ du kender min personlighed godt nok til at gætte rigtigt, tror jeg. Svaret er: Allesammen, hvis jeg må slippe for at vælge.

    Victoriacichlider og Syd- og Mellemamerikanske cichlider, hvis nogle forsøger at presse mig til at vælge imellem Tanga og Malawi specifikt. 😉

    Man skal vælge dem, der passer til ens personlighed og det setup, man foretrækker at se på. Hvis akvarie-setuppet kører godt og gæsterne nyder det, så har man valgt rigtigt.

    Har svært ved at forestille mig, at analogien ikke fungerer for online marketing også, men jeg er også kun en ussel kanalje, der kun ved det om marketing som jeg har læst fra dig og den fabelagtige bordvært Joakim Ditlev​

    Jeg holder ofte med Joakim alene fordi han er god til at hælde vin op til mig.

  9. Sidste gang jeg skrev en anmeldelse af en bog, så lykkedes til for Jan Lundquist og Søren Storm Hansen at få hele dialogen til at handle om måden, hvorpå der var sat komma. Og denne gang skal vi snakke akvariefisk 🙂 

    Jeg betragter det som et nederdrægtigt usolidarisk træk imod alle mænd, at Joakim Ditlev husker at skænke vin til sin borddame. 

     

  10. Det er din egen skyld, Mads Gorm.

    Det er jo først nu du har givet mig mulighed for rent faktisk at læse dit indlæg! 😉

    Man kan argumentere for, at jeg kunne have ventet med at kommentere, til jeg havde kunnet kommentere fornuftigt, men vi ved godt, det er en frugtesløs diskussion at tage med undertegnede. ^_^

  11. Line Hornslet Falcke selvfølgelig må du linke og genbruge. Min definition – som er stærkt beslægtet med Content Marketing Institute’s – lyder: 

    “Content marketing handler om at fortælle levende historier med fokus på kundens virkelighed mere end virksomhedens

    produkt. At skabe relationer til potentielle kunder ved kontinuerligt at lave underholdende eller hjælpsomt indhold.”

    Lise Bjerregaard Nielsen Man har vel manerer…. Til gengæld ku jeg aldrig finde på at fejre Valentines Day, lisom Mads Gorm Larsen 😉

  12. Tillader mig også at dele min definition:

    Med Content Marketing skabes og vedligeholdes langvarige og målbare relationer gennem værdifuldt indhold i relevante kommunikationskanaler. Målet er at drive kunder og leads til at handle profitabelt i forhold til din virksomhed. Kort sagt: Hjælp brugerne!

    Og en tilføjelse for denne tråd:

    Og advertorials er næsten så slemme som QR koder (der jo slår killinger ihjel) 🙂

  13. Tak, Joakim Ditlev​. Jeg glæder mig rigtig meget til at læse dit post. Og tak for definitionen, som jeg bifalder og gerne slår en hel masse på tromme for 🙂

    Osse til dig, Eric Ziengs​ 😉

    Skøn tråd, I har haft jer, i mit fravær. Er glad for at lægge hus til… 😛

Leave a Reply

Your email address will not be published.