Jeg har en udfordring med Universal Analytics i en shop, hvor tjekud forløbet ligger på et subdomæne.
Jeg har en udfordring med Universal Analytics i en shop, hvor tjekud forløbet ligger på et subdomæne.
Den tracker domænet som trafikkilde ved e-commerce salg.
Men kun nogen gange.
Jeg har skrevet domænet ind i “ekskluderede henvisningsdomæner” – men den fortsætter med en gang imellem at putte den på som trafikkilde.
Det er først blevet et problem efter et skifte til Universal.
Har du været ude for noget lignende – og har eventuelt et løsningsforslag ?
#universal
Skal lige være 100% sikker: Ligger checkout’en på et SUB domæne, eller et helt andet domæne?
Skal lige være 100% sikker: Ligger checkout’en på et SUB domæne, eller et helt andet domæne?
domæne.dk finder jeg produktet… når jeg går til tjekud, rammer jeg kurven på tjekud.domæne.dk og kvitteringssiden ligger også på tjekud.domæne.dk ..
domæne.dk finder jeg produktet… når jeg går til tjekud, rammer jeg kurven på tjekud.domæne.dk og kvitteringssiden ligger også på tjekud.domæne.dk ..
Følger lige med her…
Følger lige med her…
Jeg MENER at huske det er fordi brugeren har besøgt sitet INDEN du har ekskluderet subdomænet. Se evt. om filtrering på nye brugere giver et 0. Jeg kan desværre ikke finde blogindlægget hvor det stod :-/
Det kan også være session timeout: http://spencerbean.com/shopify-excluding-paypal-as-referrer-in-google-analytics/
Jeg MENER at huske det er fordi brugeren har besøgt sitet INDEN du har ekskluderet subdomænet. Se evt. om filtrering på nye brugere giver et 0. Jeg kan desværre ikke finde blogindlægget hvor det stod :-/
Det kan også være session timeout: http://spencerbean.com/shopify-excluding-paypal-as-referrer-in-google-analytics/
Og så fandt jeg den alligevel:
https://ecommerce.shopify.com/c/ecommerce-marketing/t/tracking-true-referrals-in-google-analytics-when-using-paypal-163514
– From what we’ve observed, any visitors to your site before adding paypal.com to the exclusion list, will still be attributed as paypal.com in certain reports (such as the ecommerce reports). If you filter on “New Visitors” only you should be able to confirm this.
Og så fandt jeg den alligevel:
https://ecommerce.shopify.com/c/ecommerce-marketing/t/tracking-true-referrals-in-google-analytics-when-using-paypal-163514
– From what we’ve observed, any visitors to your site before adding paypal.com to the exclusion list, will still be attributed as paypal.com in certain reports (such as the ecommerce reports). If you filter on “New Visitors” only you should be able to confirm this.
Det var også min tese, Jan Jørgensen .. nu har jeg bare ventet et par måneder, så det burde ikke komme længere – synes det nuværende tal er for højt til det.. men those damn cookies :-).. Har dog lige prøvet at kigge på new / returning. Og det er kun returning – så det er nok det som vi er ude i stadigvæk… Kan heller ikke finde andet der skulle trigge det.
Det var også min tese, Jan Jørgensen .. nu har jeg bare ventet et par måneder, så det burde ikke komme længere – synes det nuværende tal er for højt til det.. men those damn cookies :-).. Har dog lige prøvet at kigge på new / returning. Og det er kun returning – så det er nok det som vi er ude i stadigvæk… Kan heller ikke finde andet der skulle trigge det.
Kører de to domæner samme Analytics?
Har du lavet en setDomain i tracking koden?
Kører de to domæner samme Analytics?
Har du lavet en setDomain i tracking koden?
Det er samme analytics. Og der er lavet en setDomain (omend det ikke er nødvendigt i den nye Universal).
Det er samme analytics. Og der er lavet en setDomain (omend det ikke er nødvendigt i den nye Universal).