Jeg har ikke så meget erfaring med at lave kampagner, så jeg har siddet og leget lidt med det gennem URL builder. Nu er der naturligvis en masse kampanger i min Analytics profil – kan jeg på en eller anden måde slette dem igen ?

Hi, I’m Kim Schjeltved

8 Comments

  1. Nej, den data, der er kommet ind på visningen kan ikke ændres. Derfor er det en god idé at filtrere din egen trafik fra og så oprette en ekstra visning kun til din egen testtrafik.

    Når der er kommet uønsket data på en visning, er det en god idé at bruge segmenter til at sortere det fra og lave annoteringer med relevante informationer om hvor den uønskede data kom fra og hvad ser blev gjort for at fjerne den fremadrettet.

  2. Nej, den data, der er kommet ind på visningen kan ikke ændres. Derfor er det en god idé at filtrere din egen trafik fra og så oprette en ekstra visning kun til din egen testtrafik.

    Når der er kommet uønsket data på en visning, er det en god idé at bruge segmenter til at sortere det fra og lave annoteringer med relevante informationer om hvor den uønskede data kom fra og hvad ser blev gjort for at fjerne den fremadrettet.

  3. Jeg tror du har ret i det du skriver, men for at være helt ærlig, så kender jeg ikke nok til Analytics til at forstå et ord af hvad du lige har skrevet 🙂 Under “Acquisition – All campaigns” kommer der en liste frem med alle de kampagner man har oprettet. Jeg tænkte bare, at man her hurtigt kan ende med en nærmest uendelig lang liste over kampagner man har oprettet i tidens løb. Jeg er klar over man kan filtrere på dem, men det virker da ikke optimalt – men som sagt, kender jeg ikke så meget til Analytics endnu.

  4. Jeg tror du har ret i det du skriver, men for at være helt ærlig, så kender jeg ikke nok til Analytics til at forstå et ord af hvad du lige har skrevet 🙂 Under “Acquisition – All campaigns” kommer der en liste frem med alle de kampagner man har oprettet. Jeg tænkte bare, at man her hurtigt kan ende med en nærmest uendelig lang liste over kampagner man har oprettet i tidens løb. Jeg er klar over man kan filtrere på dem, men det virker da ikke optimalt – men som sagt, kender jeg ikke så meget til Analytics endnu.

  5. Hvis du kigger under ‘All campaigns’ vil du ganske rigtigt se en liste over alle kampagner (inkl. AdWords), der har genereret trafik i den valgte periode. Dvs. at hvis du sætter tidsperioden til denne uge, så vil du kun se de kampagner, der har genereret trafik i denne uge 🙂 (En kampagne kan godt skabe besøg efter du har stoppet den, hvis nogen f.eks. har gemt et link med kampagnesporing)

    – Ang. de Visninger og Filtre jeg nævnte; her er et fint blogindlæg, der forklarer, hvad det er og giver tips til opsætningen: http://www.practicalecommerce.com/articles/70250-Google-Analytics-Using-Views-and-Filters-to-Understand-Visitors

    – Og her noget om segmenter: http://www.socialmediaexaminer.com/google-analytics-custom-segments-reports-and-dashboards/

  6. Hvis du kigger under ‘All campaigns’ vil du ganske rigtigt se en liste over alle kampagner (inkl. AdWords), der har genereret trafik i den valgte periode. Dvs. at hvis du sætter tidsperioden til denne uge, så vil du kun se de kampagner, der har genereret trafik i denne uge 🙂 (En kampagne kan godt skabe besøg efter du har stoppet den, hvis nogen f.eks. har gemt et link med kampagnesporing)

    – Ang. de Visninger og Filtre jeg nævnte; her er et fint blogindlæg, der forklarer, hvad det er og giver tips til opsætningen: http://www.practicalecommerce.com/articles/70250-Google-Analytics-Using-Views-and-Filters-to-Understand-Visitors

    – Og her noget om segmenter: http://www.socialmediaexaminer.com/google-analytics-custom-segments-reports-and-dashboards/

Leave a Reply to Kim Schjeltved Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *