Hej Søren Sprogø Tak for det. Så må det være derfor at der ikke er overensstemmelse med online kunder i magento. Hvis jeg kan se at der er besøgende i magento og der efter går over i google analytics i realtid, vises der 0 besøgende.
Hej Søren Sprogø Tak for det. Så må det være derfor at der ikke er overensstemmelse med online kunder i magento. Hvis jeg kan se at der er besøgende i magento og der efter går over i google analytics i realtid, vises der 0 besøgende.
Google nævner selv en latency på 24-48 timer for særligt belastede sites. Jeg har dog aldrig oplevet noget i den størrelse og jeg tvivler på at det gør sig gældende mere.
Google nævner selv en latency på 24-48 timer for særligt belastede sites. Jeg har dog aldrig oplevet noget i den størrelse og jeg tvivler på at det gør sig gældende mere.
Når vi taler om besøgende til Google Analytics rapporterne (med undtagelse af realtid), så variere opdateringsfrekvensen alt afhængig af hvormange hits der har været sent til Googles server (og ja hits, ikke kun visits!). På baggrund af mængden af trafik bliver ens site så lagt i en særlig “spand”, disse spande har så forskellige kapaciteter og opdateringsfrekvenser. Så I den mindste “spand” vil du kunne opleve at dataen i rapporterne bliver opdateret inden for 5-10 min (nogle gange hurtigere). Og i den største spand oplever vi at det kan tage helt op til 72 timer før alt data er blevet behandlet.
En ting der er værd at notere, er at hvis ens site pludselig får en masse trafik (f.eks. noget indhold går viral, presseomtale, osv.) så kan man risikere at blive flyttet fra den “spand” man er i over til en større, hvilket derfor også betyder en længere opdateringsfrekvens. Man kan kun gå op og ikke ned i “spand” størrelse, så er man først havnet i niveauet større, jamen så bliver man der.
Realtid
Der kan forkomme en lille forsinkelse på et par få sekunder fra du besøger siden, til du ser en besøgende i Google Analytics. Ligeledes vare en realtid session 5 min.
Når vi taler om besøgende til Google Analytics rapporterne (med undtagelse af realtid), så variere opdateringsfrekvensen alt afhængig af hvormange hits der har været sent til Googles server (og ja hits, ikke kun visits!). På baggrund af mængden af trafik bliver ens site så lagt i en særlig “spand”, disse spande har så forskellige kapaciteter og opdateringsfrekvenser. Så I den mindste “spand” vil du kunne opleve at dataen i rapporterne bliver opdateret inden for 5-10 min (nogle gange hurtigere). Og i den største spand oplever vi at det kan tage helt op til 72 timer før alt data er blevet behandlet.
En ting der er værd at notere, er at hvis ens site pludselig får en masse trafik (f.eks. noget indhold går viral, presseomtale, osv.) så kan man risikere at blive flyttet fra den “spand” man er i over til en større, hvilket derfor også betyder en længere opdateringsfrekvens. Man kan kun gå op og ikke ned i “spand” størrelse, så er man først havnet i niveauet større, jamen så bliver man der.
Realtid
Der kan forkomme en lille forsinkelse på et par få sekunder fra du besøger siden, til du ser en besøgende i Google Analytics. Ligeledes vare en realtid session 5 min.
Inden for 10 minutter som regel. E-commerce metrics kan af og til tage lidt længere.
Inden for 10 minutter som regel. E-commerce metrics kan af og til tage lidt længere.
Hej Søren Sprogø Tak for det. Så må det være derfor at der ikke er overensstemmelse med online kunder i magento. Hvis jeg kan se at der er besøgende i magento og der efter går over i google analytics i realtid, vises der 0 besøgende.
Hej Søren Sprogø Tak for det. Så må det være derfor at der ikke er overensstemmelse med online kunder i magento. Hvis jeg kan se at der er besøgende i magento og der efter går over i google analytics i realtid, vises der 0 besøgende.
Jeg oplever da ellers at analytics realtid kun er forsinket få sekunder.
Jeg oplever da ellers at analytics realtid kun er forsinket få sekunder.
Realtid har en lille “elastik” på 1-5 sekunder, længere forsinkelse oplever jeg ikke.
Realtid har en lille “elastik” på 1-5 sekunder, længere forsinkelse oplever jeg ikke.
Google nævner selv en latency på 24-48 timer for særligt belastede sites. Jeg har dog aldrig oplevet noget i den størrelse og jeg tvivler på at det gør sig gældende mere.
Google nævner selv en latency på 24-48 timer for særligt belastede sites. Jeg har dog aldrig oplevet noget i den størrelse og jeg tvivler på at det gør sig gældende mere.
Realtime rapporterne er dog en helt anden fisk.
Realtime rapporterne er dog en helt anden fisk.
GA opdateringsfrekvens
Når vi taler om besøgende til Google Analytics rapporterne (med undtagelse af realtid), så variere opdateringsfrekvensen alt afhængig af hvormange hits der har været sent til Googles server (og ja hits, ikke kun visits!). På baggrund af mængden af trafik bliver ens site så lagt i en særlig “spand”, disse spande har så forskellige kapaciteter og opdateringsfrekvenser. Så I den mindste “spand” vil du kunne opleve at dataen i rapporterne bliver opdateret inden for 5-10 min (nogle gange hurtigere). Og i den største spand oplever vi at det kan tage helt op til 72 timer før alt data er blevet behandlet.
En ting der er værd at notere, er at hvis ens site pludselig får en masse trafik (f.eks. noget indhold går viral, presseomtale, osv.) så kan man risikere at blive flyttet fra den “spand” man er i over til en større, hvilket derfor også betyder en længere opdateringsfrekvens. Man kan kun gå op og ikke ned i “spand” størrelse, så er man først havnet i niveauet større, jamen så bliver man der.
Realtid
Der kan forkomme en lille forsinkelse på et par få sekunder fra du besøger siden, til du ser en besøgende i Google Analytics. Ligeledes vare en realtid session 5 min.
GA opdateringsfrekvens
Når vi taler om besøgende til Google Analytics rapporterne (med undtagelse af realtid), så variere opdateringsfrekvensen alt afhængig af hvormange hits der har været sent til Googles server (og ja hits, ikke kun visits!). På baggrund af mængden af trafik bliver ens site så lagt i en særlig “spand”, disse spande har så forskellige kapaciteter og opdateringsfrekvenser. Så I den mindste “spand” vil du kunne opleve at dataen i rapporterne bliver opdateret inden for 5-10 min (nogle gange hurtigere). Og i den største spand oplever vi at det kan tage helt op til 72 timer før alt data er blevet behandlet.
En ting der er værd at notere, er at hvis ens site pludselig får en masse trafik (f.eks. noget indhold går viral, presseomtale, osv.) så kan man risikere at blive flyttet fra den “spand” man er i over til en større, hvilket derfor også betyder en længere opdateringsfrekvens. Man kan kun gå op og ikke ned i “spand” størrelse, så er man først havnet i niveauet større, jamen så bliver man der.
Realtid
Der kan forkomme en lille forsinkelse på et par få sekunder fra du besøger siden, til du ser en besøgende i Google Analytics. Ligeledes vare en realtid session 5 min.
Casper Blicher Olsen Ok tak for svaret.
Casper Blicher Olsen Ok tak for svaret.