Hi, I’m Mads Gorm Larsen

7 Comments

  1. Kommer – som med alt andet, ikke mindst inden for digitale medier – an på, hvordan og til hvad man bruger QR koderne. Desværre er man blevet lidt QR træt af at for mange (også her) har tænkt “sådan en må vi også ha”…

  2. Jeg synes jeg siger det samme om mange ting, men hvis en QR-kode er brugt rigtigt så kan det være en vældig effektiv måde at få folk til enkelt at engagere sig med sit brand.

    Hvad er så “rigtigt”? Det er at linke til en relevant, mobiloptimeret side/oplevelse der giver brugeren det de forventer at få (eller overraske dem positivt). Så er QR-koder langt hurtigere og bedre end at forvente at folk kan huske en URL eller finder ind på den rette underside eller henter den rigtige App.

  3. Haha, tak for ping Mads Gorm Larsen :0) 

    Jeg er kæmpe fan af QR koder, hvis de som Thomas siger bliver brugt rigtigt :0) 

    Det er sjovt som der har dannet sig en oponion mod brugen af QR fordi nogen virksomheder/organisationer har brugt dem med hoved under armen. Hvad der er rigtig brug af en QR kode kommer jo an på den enkelte situation, som Thomas Bering skriver og kan i min optik ikke generaliseres. Hvilket er hvorfor jeg synes at ovenstående tegning er hul i hoved (men meget sjov). Det gælder jo med brugen af QR som det gør med så meget andet. Det skal give mening!! Ellers er det jo lige meget. Det gælder vel alt hvad vi laver (eller betaler andre for at få lavet) hvis ikke det giver mening -Then whats the point? 

    God aften! /Søren 

  4. Jeg synes ikke man skal bruge en QR code til en link, fordi jeg tror at det er nemmere at indtaste en forkortet link end at bruge QR coden som det er i dag. Men det giver mening at bruge det til at give direkt adgang til en anden value-adding oplevelse. For eks, et kort der viser næemest butik, et kupon eller en video.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *