Hej alle
Hej alle
Jeg vil gerne igang med at lave løbende kendskabsundersøgelser, og evt. vurderinger at TV spots, og kan godt bruge råd fra jer, i den forbindelse. Fx. går mine tanker på:
– Hvilket firma er rigtig god til det (til en fornuftig pris)?
– Kan det skade resultatet at lave en kendskabsundersøgelse ca. 2 gange/år hvis jeg bruger samme firma ?(tænker om respondenterne kan huske sidste gang og dermed påvirkes resultatet)
– Hvordan mener I, at man optimalt set måler TV reklamer, så det høje spend kan forsvares?
På forhånd tak for alt hvad I bidrager med.
(Lytter med)
Kan Gallup ikke den slags? Eller dem her: http://voxmeter.dk/index.php/hvidevarer/
Jeg forestiller min at lige Gallup kan blive ret dyrt, og hvis nogen har kendskab til firmaer, der gør det bedre end andre, vil det være super at vide. Jeg tænker, at der må være stor forskel på de databaser de forskellige firmaer har adgang til
Alternativt kan du lave dem på YouTube, ikke at det dækker på samme måde. Men det kan give en god indikation af forbrugerens holdning og om kendskabet øges.
Tak for input Martin Skøtt. Hvilket specifikt værktøj i Youtube tænker du på? Vi har én gang prøvet Eovendo, men jeg ved ikke hvor præise resultaterne er
Martin Skøtt du tænker på evaluering af TV spots, ik? altså ikke måling af kendskabsgrad
YouTube stiller det selv tilfældighed via bureauer. Ring et mandag Marlene Schøler Sørensen
Hvis man kører multichannel og også vil måle umiddelbar effekt af tv spots, vil jeg tro at mine gamle kollegaer i OmnicomMediaGroup (PHD, Resolution Media) kan bistå med dette. Jeg jobbet med dette i regi af PHD og Resolution Media da jeg var der. Rigtignok i Norge, men vi delte metoderne med DK. Snakk med Rasmus Himmelstrup
Du kunne evt. prøve at tage et kig på bogen “Reklamen til eksamen”, der er en del cases, hvor jeg er 99.9% sikker på der er masser af eksempler på måling på tv-reklamer.
Den skal jeg helt sikkert have fat i Mads Gorm Larsen. jeg har tænkt på det flere gange, men den har vist været udsolgt.
Prøv at kig her i første omgang – http://www.kreativitetogkommunikation.dk/assets/Reklamen-til-Eksamen-2013.pdf