Vi skal også have noget content marketing, lidt af det der omnichannel og måske noget neuromarketing og nudging 😀

Originally shared by Nicolai Lønne

Kunden: Vi vil gerne have disse ord inkluderet en masse gange på siden

Konsulenten: Hvorfor?

Kunden: Fordi det er SEO ord som vores konkurrent ranker nummer 1 på

Konsulenten: Jamen der er ingen søgninger på de der ord?!

Kunden: Nej men vores konkurrenter ranker på dem!

Konsulenten: Men… der er ingen søgninger på de ord.

Kunden: Hvad mener du?

Konsulenten: På verdensplan er der ingen som søger efter de der ord!

Kunden: Nej men vores konkurrent ranker på de ord så det vil vi også

Konsulenten: Jeg kommer til at fortryde dette opfølgende spørgsmål, men vil I rent faktisk have at jeg fjerner fokus fra andre opgaver som giver os rankings på ord som der er søgevolumen på?

Kunden: Altså min chef søger på de ord og han siger at konkurrenterne ranker på de ord. Altså er de vigtige!

Konsulenten: Jeg stiller mig lige ude i regnen og drikker en kop kaffe!

Hi, I’m Mads Gorm Larsen

3 Comments

  1. Mads Gorm Larsen Det kunne sikkert have været Jyske Bank også – eller en vilkårlig anden stor virksomhed. Synes at have oplevet underligheder i mange store virksomheders marketingafdelinger.

    De her er mere internationale, så det er tilmed på verdensplan der ingen søgninger er på de ord de synes jeg skal bruge tid på 🙂

Leave a Reply to Nicolai Lønne Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *